Alla inlägg den 11 januari 2012

Av Katarina Bergman - 11 januari 2012 20:37

Vad vore världen utan människor som är villiga att jobba/hjälpa med andra människor?  Katastrof! Jag är så oerhört tacksam över att det finns människor som ser människor i deras situation.

Jag är utbildat undersköterska och har bara arbetet med människor hittills, Äldre, psykisksjuka och förståndshandikappade. Vilken bra start i arbetslivet jag gjorde!

Sedan Ellie var 3 veckor gammal har jag gått med en konstant oro i kroppen. Tänk er att vara ensam hemma med sitt lilla barn, klockan är nio på kvällen, hon sätter i halsen och slutar andas för en kort stund samt tuppar av, du är tvungen att ringa 112.. Detta satte skräck ända in i benmärgen på mig.. Efter ca 3 månaders ständig oro, inte våga sova.. Ja, kan man bli annat än totalt knäpp i kroppen? Näe, precis vad jag blivit.. Jag kan trots allt ta hand om mitt barn och jag är såå otroligt glad över att jag har Jimmie! Vem skulle annars handla, laga mat och ta hand om Ellie när jag måste försöka slappna av och sova.. så otroligt glad!!! Jag är så otroligt tacksam till bvc som stöttar mig med massor av hjälp, hjälp som jag knappast skulle ha råd med i en annan situation. Det kostar pengar vill jag lova er, att tex gå till psykolog eller KBT.. Jag har sagt i hela mitt liv, Nej - ingen medicin ska jag någonsin äta.. Nu har jag fått recept på ett läkemedel som skall minska oro och hemska tankar. Vad bra att det finns hjälp att få! <3 Jimmies mamma Mona har varit ett otroligt bra stöd och funnits där, så tryggt och underbart <3

Jag vet att jag absolut INTE är ensam om att må dåligt som nybliven mamma, vissa mår sämre än andra.. Också beroende på om något hänt under tiden. Det är inget som syns, men jävlar vad det känns!

Snart mår jag bättre och allt kommer bli toppen!


Gopluttan

 

Presentation


KatarinaBergman

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards