Alla inlägg under april 2011

Av Katarina Bergman - 28 april 2011 22:34

Nu börjar det bli ett tag mellan gångerna på bloggandet, förlåt syster Karin ;) Sitter nu i soffan och inväntar min älskade som varit borta och jobbat i veckan. Dagen började med ett besök hem till en av kursdeltagarna, vi är fyra st som håller på med ett arbete... där blev det kaffe, prat, skratt, mys med en liten hamster och vi hann även med de vi var där för...fixa en power point presentation... Tänk vad trevligt man kan ha med okända människor! :) På Tisdag är det redovisning av vårt arbete som heter Arbetsförmedlingen, Varför finns den? (((HAHAHA :D)))


Skönt är det att man aldrig känner sig ensam på kvällarna när Jimmie borta.. För när jag då har som tråkigast vaknar en bebis i magen!     


Av Katarina Bergman - 22 april 2011 16:04

Påskmiddag med Storebror och Mor. Mumms.. nog ska jag få denna förjävliga påsk att gå fort allt. Fast ikväll har jag inte lyckats kommit på vad jag ska göra.. Imorgon åker jag med Mammsen och storebror till Alfta där mammas gubbe Olle bor :)) Grillning och mys heeela dagen/kvällen hoppas på solväder. Skönt att komma ut i skogen och lyssna på naturen, kanske man får lite ro i kropp och knopp.

Funderar på om jag ska ta mig ett alkoholfritt glas vin, bara för att!


Ha en fortsatt trevlig LåååångFredag! :))

Av Katarina Bergman - 21 april 2011 18:04

Då var det dags för påsk igen.. För min del händer det ingenting, jag har laddat upp med påskmust och påskgodis.. Humöret är så långt i botten den kan nå.. Jag hade förhoppningar om att det skulle vara tvärtom.


Hoppas alla får en trevlig påsk! :)

Av Katarina Bergman - 17 april 2011 16:17

Middagen står på spisen, idag blir det potatis, köttbullar, sås och lingonsylt :) Tvätten är vikt, och ligger i högar på sängen.. börjar bli ont om plats i garberoben och jag försöker komma på en bra lösning, men det går inge vidare!! :/ Trotts att jag lagt undan de kläder jag ej kan ha.. Ja jag får fundera mer på de sen. Imorgon börjar Jimmie jobba borta. Kommer bli sjukt tomt!! Herregud hur ska jag klara detta? Får försöka sysselsätta mig hela tiden. Jag har ju faktiskt en del att göra denna vecka iaf, så det är ju bra.

Blir det fint väder imorgon så skall alla fönster putsas :))

Av Katarina Bergman - 11 april 2011 14:10

Vaknade upp med halsont!!! Jimmie glömde stänga fönstret i sovrummet inatt. Förmodligen därför.. Men men, kanske en bra anledning till att inte orka göra nå :p Ligger just nu på soffan och slappar. Kl 16 ska jag iväg och tvätta bilen, sen blir det jobb kl 18 = promenad och glass som jag lovat idag eftersom det inte var någon bio. Nu ska jag försöka göra min mage nöjd å äta :))

Av Katarina Bergman - 7 april 2011 13:42

Tvätt-torsdag, ett helvetes blåsväder och ännu en dag som inte är som den ska + huvudvärk såklart.. Om jag ska se det positiva i det hela så blir ju kläderna rena, snön kanske blåser bort...

Av Katarina Bergman - 6 april 2011 18:56

Ingen bra början på denna dag, ser ut att sluta lika dåligt.. Humöret är inte på topp kan jag säga. Trots en underbar vårdag.. Funderar på att gå till mamma och Olle nu, dricka en kopp kaffe. Jimmie ska ändå bort, så det spelar ju ingen roll vad man gör.

Av Katarina Bergman - 2 april 2011 23:32

trött, tröttare, tröttast..

Har kollat på 4 avsnitt av 112 Poliser , mycket intressant att se hur det är att jobba som polis tycker jag. Jag har ju en gång haft en dröm att bli polis men , jag kan ju erkänna att jag faktiskt inte skulle våga mig på en del utmaningar :p Men dom gör ett bra jobb dom som vågar ! Jimmie jobbar och slutar kl 02.00, förmodligen är han hemma till 03.00 Och för mig ät det nog sängen som gäller, imorgon tänkar jag ta ut en sovmorgon med telefon på ljudlös :))


Natti Natt

Presentation


KatarinaBergman

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards