Alla inlägg under mars 2012

Av Katarina Bergman - 11 mars 2012 11:07

Tredje gången gillt? Nu har jag liksom svårt att komma ihåg vad jag skrivit om i de två andra försöken, minnet är bra men kort. Varför drar fläkten igång när jag skriver i bloggen för? Datorn börjar låta som ett flygplan och blir kokhet och slår sedan av.. Vilket skit!


Idag är ingen bra dag! Absolut inte, jag är så arg, ledsen och besviken på något vis.. När ska detta få en vändning? När ska allt bli bra? Energin går åt som smör på något så självklart! Nog om det..

Trots två timmars sömn finns det "reserv" energi som går att användas till Ellie, tur det!


Jag hade tänkt unnat mig en dag lite för mig själv, att rensa tankarna.. Så man kan fylla på det där energi förrådet. Men det får bli en annan dag, en annan gång! Usch så negativ jag är nu! Men kan man vara annat?

Glömmer det nu och ler lite, då blir man faktiskt glad.. Vilka begåvade sinnen vi människor har :)


Jag vill starta en till blogg, där vill jag skriva om hur dåligt man kan må, hur fruktansvärt ångest kan kännas.. Ingen bakfylle ångest eller ångest för att man köpt ett klädplagg.. Utan "sjukdommen" ångest. Så många som inte vet något om de, men jag tror att det skulle vara lättare att förstå någon om man vet lite om den! Jag själv har uppskattat andras bloggar, hemsidor på nätet så därför vet jag att det också är skönt att få läsa om man själv har det och veta att man inte är ensam.. Andra kanske inte vet att dom lider av GAD / Ångest /Panikånges mm. Och när läkaren inte heller hittar några fel tror man att sin sista stund är kommen, så fruktansvärt känns det.. Ja, det KÄNNS på riktigt i kroppen! Fysiskt.. Ett obehag man inte kan sätta fingret på! Min första tanke vid min första Panikattack var -" Är det såhär det känns att dö?"


Så, vilken bloggsida ska jag använda? Använder jag denna måste jag göra en ny hotmail, eller?

Av Katarina Bergman - 10 mars 2012 20:47

Ännu en gång slår min dator av efter jag skrivit ett långt inlägg.. Är det inte meningen att jag ska skriva eller va?


Gör ett nytt försök imorgon när datorn inte är överhettad!


 

Av Katarina Bergman - 8 mars 2012 10:33

Förbannade dator! Hade skrivit en långt inlägg och den slår av!


Nu orkar jag tyvärr inte skriva om allt ;p


Får göra det senare, men varför skrivier jag ens detta? som om det här är roligt att läsa? haha!



Världenas bästa börjar bli stor, om 11 dagar är hon 6 månader, 7,6 kg och 66 lång!


KÄRLEK


     

Av Katarina Bergman - 5 mars 2012 11:06

Härligt väder idag igen, skulle bli väldigt besviken om det kommer mer snö nu, men det är väl bara att räkna med. Vad mycket gladare man blir av vårväder! Har nog haft den värska vintern i hela mitt liv! Usch! Nu vill jag ha ljusare dagar och njuta av livet med min familj. För andra gången står vi på kö på en lgh på ren. Får besked idag eller imorgon! Vore fantastiskt om man kunde få flytta! Denna lgh är som rena rama mardrömmen! Har ingen lust att gör något piffigt alls här. Vi har aldrig känt oss som hemma här heller.. Hoppas det är våran tur nu.

För en vecka sedan var jag och Hanna iväg till en spådam, riktigt häftigt! Jag var dit mest för att se om jag kunde tro på sådant, och tro mig, nu tror jag på de. Jag förstår inte hur det funkar, men det kanske man inte behöver. Det var helt underbart, och det blev en hel del tårar när jag fick besök från andra sidan! Min farmor kom och berörde nog mig mest, hon är med mig och det känns helt underbart! Jag är inte rädd för det alls, innan detta besök sa jag jämt att om jag skulle ha någon med mig skulle jag bli skit rädd. Men det blev snarare tvärt om, nu har jag någon att prata med när jag mår dåligt och jag känner mig faktiskt trygg! Hon beskrev farmor så bra att jag direkt visste att det var hon.

Det kom även en till på "besök" och hon behövde bara säga att han är ung, så visste jag att det var Wais. Hon sa även att han själv valde bort livet, och det stämmer bra!

Helt underbar dag blev det! <3



Idag blir det bvc besök kl 13. Verkar som Ellie börjar bli sjuk för första gången. Sover skit dåligt och är gnällig. Igårkväll hade hon lite feber.

Ha en underbar dag!

Presentation


KatarinaBergman

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards