Alla inlägg under februari 2012

Av Katarina Bergman - 20 februari 2012 14:04

Våran Måndag började kl 02.30 inatt.. Ellie tyckte att vi kunde kliva upp, men det tyckte inte hennes föräldrar! Hon fick komma till våran säng, där låg hon bakom min rygg och drog i mitt hår, sparkade mig i ryggen och klöstes! Bus unge! Men somnade om efter mycket om och med, sedan upp kl 07. Vart tog det fina vårvädret vägen, jag hann bara tänka att jag vela ut, så försvann de. Men ut ska vi ju ändå =)


5 Månader igår, tiden går fort! <3

     

Av Katarina Bergman - 15 februari 2012 19:25

Den effektiva dagen börjar lida mot sitt slut, jag är så trött så jag inte kan slappna av! Det är måttligt frustrerande! Ellie har nyss vaknat från sin power nap och tyckte helt plötsligt att mamma var hemsk, så hon var tvungen att tok grina så fort hon såg mig =( Men nu efter nästan två portiner gröt är hon lite gladare. Vi skyller på hungern, trots att hon log så fort hon såg pappa sin :p Sånt är livet. En dag så kommer hon väl hata mig för att hon inte får göra si och så ;)


Försöker komma på något om jag kan göra något mer för mig själv än massagen jag ska på, på Lördag! Vad kan jag göra för mig själv? Vad vill jag unna mig själv? Vad gör man SJÄLV? Färga och klippa håret skall jag göra i Mars. Hmm...


Nu är det Halv åtta hos mig som gäller!

Av Katarina Bergman - 14 februari 2012 10:03

Idag är det kärlekens dag, eller tjänamycketpengardag för handeln ? Jag tänkte iallafall baka en kärlekstårta. Jimmie är fortfarande dålig. Ringde HC igår och dom hade förslag på en tid i Mars.. Idioter. Han har haft feber i 2 veckor utan ngn bakomliggande orsak, ingen förkylning eller så. Men idag ringde han igen och fick komma upp nu och ta sänkan.



Natten här hemma har varit gräslig! Ellie vaknade kl 03.. Kl 05 orkade jag inte mer så tänkte att det var lika bra att kliva upp. Poff sa det och hela hedhamre blev mörkt! Gaah, givk upp för att hämta vagnen i hopp om att hon somnade i den, i vardagsrummet låg en leksak på golvet och jag trodde det var den mjuka katten, trött arg och frustrerad som jag var laddade jag för att sparka iväg skiten, det var inte den mjuka katten! Fyfasen vad ont jag har i min tå nu! Jäkla mörker!


Men nu sover Ellie och jag vet inte om jag är pigg eller trött.. Men en tårta ska som sagt bakas, så jag kan lika gärna sno ihop den nu! =)
















Hoppas ni alla får en bra dag!          

Av Katarina Bergman - 10 februari 2012 13:44

Ååh, så trött jag är! Känns som att jag skulle kunna somna ståendes.. Har försökt använt hjärnan och packat, det är inte lite man måste komma ihåg.. Små grejer till Ellie. Men nu är det viktigaste med! Surpuppan själv ligger på golvet och ylar. Pappan ligger och är sjuk. Ibland önskar jag man var 3 föräldrar.. eller fler ? haha.

Dags att åka till Järvsö! Skönt att få komma bort en helg! Nästa gång ser jag fram emot en ensam helg någonstans i världen. Jag har inte varit ensam en hel dag och natt på 5 månader snart.. Det skulle bara vara såå skönt att vara Kiina ett dygn!


Undrar nu hur jag ska få med mig allt ner till tåget ?! Men det går, som allt annat!

Av Katarina Bergman - 7 februari 2012 16:43

Måste försöka ta mig iväg och slänga ett paket på posten, en lycklig människa som köpt mina oanvända (mitt tycke fula) jeans leggings! :p Vad blir det för mat? Jag måste nog ta tag i veckomatlistan igen! Det här går ju inte, dålig fantasi, inget planerat varje dag! Usch. Ordning och reda ska det vara, iaf i mitt liv, annars trivs inte jag! Den enda som har rutiner i detta hem är Ellie, viktigast är ju det. Men vi vuxna måste också ha det för att allt ska gå bra och framförallt att man ska må bra! Men där finns ju delade åsikter också. Men JAG måste ha det!


Snart är det helg igen, då åker jag och Ellie till bästa Järvsö till dom bästa systrarna/mostrarna med familjer!

Skönt ska det bli att komma här i från en helg! :) Jag ska njuta av varje andetag och bara må bra! Jag vet precis hur jag vill känna!  

Av Katarina Bergman - 5 februari 2012 18:01

Har nyss ätit Tacopaj, mätt i magen! Ellie åt en stor potion potatis och majs, som hon ääälskar de, igår fick hon smaka potatis och blomkål, det var minst sagt äckligt!

Hon äter 1 portion gröt på morgonen, mat på eftermiddagen och 1 portion gröt på kvällen + ersättning mellan gångerna! Duktiga tjejen! Nu bör hon växa så det knakar! Och vi får sova mer på nätterna, nu vaknar hon bara 1 gång och ska ha mat. Förr var de 3 ggr. och när jag ammade henne var det typ 300ggr per natt kändes det som. Så nu kanske man blir människa igen!


Vi har fortfarande problem med bilarna! Lånade en batteriladdare. Jag smart som jag är (eller inte) sa till Jimmie,

-"Ja men ta den låånga skarvsladden och ställ bilen nära källar ingången så får du ström ju..

Jimmie -"hur ska jag få bilen dit hade du tänkt?"

Jag -"men åk in genom bommen såklart! ?

Jimmie-"hahahaha"

Nä Kiina, det går inte att köra en bil utan batteri.. hahahaha Fan vad dum jag är! :p


Dags att bada goungen nu..

Har beställt en badstol till henne, skönt de ska bli med händerna fria :)      

Av Katarina Bergman - 3 februari 2012 13:33

Det finaste som finns, det bästa jag har              

Av Katarina Bergman - 1 februari 2012 19:27

Pjuu, har satt mig ner för att sitta en lång stund nu, dagen har varit full av aktivitet. Tvätta, plocka, diska, städa.. Såhär mycket som jag gjort idag var riktigt längesen jag gjorde ensam. Hade kunna tänkt mig en kopp kaffe i handen, MEN jag har ju inte druckit kaffe på flera veckor nu, kaffet försämrade mitt psykiska mående, tro det eller ej, men så vare. Vågar inte börja dricka ännu nu när jag äntligen börjar bli bättre.


Idag fick det bli en fiskgratäng á la Katarina! Ingen av oss orkade åka och handla idag så det fick bli vad det blev..

Och det blev faktiskt gott! :) Jag använde mig av;

1 Torskblock som skivas i ca 2 cm skivor som jag hade citronpeppar och salt på in i ugnen i en ungsfast form i 175 grader tills den var klar.

Såsen bestod av:

en halv riven morot

lite hackad babyspenat

en liten bit grönmögelost (typ 2 tsk) smulas sönder

ungefär 3-4 dl grädde

färsk dill och gräslök

salt och peppar

När torsken var klar så la jag ishavsröra mellan skivorna, Sprittsade potatismos runt om torsken. Hällde såsen i millen över torsken. Riven ost på. In i ugnen 225 grader tills den fått fin färg. KLAART!! ÄT! SKIT HETT, SÅ BLÅS!! Jag tyckte iaf det smakade bra :)) Jimmie med!



Nyvaken goofiis!  



Ellie skulle ha kameran och knäppa kort på sina små fingrar för att dom är så söta! :p  

Presentation


KatarinaBergman

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards